09 september 2011

verbinden vierkanten...

Iemand vroeg of ik deze manier van verbinden wat wou uitleggen.
Dat ga ik nu proberen. Ik hoop dat het er eenvoudiger op wordt!!

Het is de verbinding van vierkanten van het mooie hoedjes-kussen, zie dit blog-bericht.


vierkant 2, je vierkant omhaken met 3 losse, 1 vaste (hh); in de hoek vaste, 3 losse, vaste
Hier de vasten in de openingen (is mooier),  met rij vasten: 3 losse, 1 vaste overslaan, 1 vaste (hh)
 
vierkant 3: deze wil je verbinden met de 1e. Je haakt hem tot zover met 3losse, 1 vaste (hh)
vierkant 4:
vaste in hoek 2e vierkant, 2 losse, steek ophalen hoek 1e vierkant, 1 losse, vaste in je hoek 2e vierkant
 
vierkant 5: dan *2 losse, steek ophalen van je 1e vierkant, 1 losse, overslaan (ligt eraan hoe je verdeling is van je boogjes), vaste in je 2e vierkant* tussen sterretjes herhalen
vierkant 6:
Als je bij de bovenste hoek komt:  vaste in bovenste hoek 2e vierkant, 2 losse, steek ophalen bovenste hoek 1e vierkant,  losse, vaste in je hoek 2e vierkant en ..
 
vierkant 7: dan weer verder 3 losse, vaste, 3 losse, vaste (hh), vierkant afhaken
vierkant 8: Je 3e vierkant weer tot zover omhaken  met 3 losse, vaste, 3 losse (hh)
 
vierkant 9 en 10:
vierkanten verbinden als uitgelegd

vierkant 11: je 4e vierkantje onderkant omhaken en verbinden als uitgelegd

vierkant 12 en 13:
Wanneer je vier vierkanten samenkomen is het even anders:
Eerst verbinden met het vierkant naast je (zie waar haaknaald ligt) en dan verbinden met vierkant schuintegenover (zie waar haaknaald ligt)

(vaste in hoek, 2 losse, steek ophalen hoek vierkant ernaast, 1 losse, steek ophalen hoek schuin tegenover, 1 losse, vaste in je eerste hoek)


vierkant 14 en 15
Dan weer verder haken 3 lossen, vaste (hh) en ze zitten aan elkaar

Ziet er niet zo mooi uit, met die verschillende kleuren..
maar 'k hoop dat deze uitleg te gebruiken is.
(en..dat er niet stiekum een foutje ingeslopen is,anders hoor ik het graag)

                                                     -o-o-o-o-o-

op granny-manier verbinden is hier super-goed uitgelegd..

2 opmerkingen:

jumare zei

dat wordt wel mooi en stevig zo. Dat ga ik onthouden. Ooit heb ik een deken met een naaidraadje met de hand aan elkaar genaaid, maar dat is toch minder stevig.

Hallo Peetje zei

Dat is wel mooi uitgelegd en ik denk dat het wel van pas komt wanneer ik mijn granny's afheb.
Dat ligt alweer maanden stil. Maar de winter komt er aan. en dan is het s'avonds bankhangen onder een dekentje en geen moeilijke denkwerkjes of patroontjes. Dan zijn die grannys ideaal om te maken. Dank je wel voor de uitleg